Coaching na Slovensku

Tento článok píšem z rozhorčenia nad úrovňou tzv. koučingu na Slovensku. Niektorí “viac talentovaní” dokonca hovoria o koučinku alebo kaučinku… Človek si prečíta jednu alebo dve knihy populárnej psychológie a myslí si, že je z neho profi business coach. “Lebo mňa baví sa baviť s ľuďmi” – až príliš častá odpoveď na otázky týkajuce sa kvalifikácie.

Blog sa sťahuje. Pokračovanie článku na www.timemanagement.sk.

6 responses to “Coaching na Slovensku

  1. Najviac pociťujem chýbajúci segment koučov vo vedení tímu. Pracoval som v pár organizáciách a odišiel som práve kvôli neschopnosti nadriadeného vytvoriť a viesť tím. Teambuilding bol väčšinou zúžený na firemnú akciu, kde sa bavil každý s každým – ale len v rámci už vytvorených skupiniek. Teda po takejto akcii sme nepracovali spolu ani užšie ani efektívnejšie.
    Prvý teambuilding som na vlastnej koži zažil až na PowerTrainingu. Ale to boli dva dni v ideálnych podmienkach…
    Viesť ľudí, motivovať a spájať do účinných celkov, pomáhať rozvíjať potenciál každého člena tímu, to chce byť naozaj Koučom, človekom s veľkým Č. To ani nie je pracovná pozícia, to je POSLANIE :)
    Majte sa.

    • Ďakujem vám za váš názor. Môžem sa spýtať, čo je to PowerTraining a kde ste tento teambuliding zažili?

      • na http://www.powertraining.sk viac. Víkendovka so širokospektrálnym záberom aktivít a rôznych úloh pre nájdenie alebo posilnenie vlastnej vízie – čo od života chcem, kam sa chcem dostať a ako rýchlo. Mňa osobne tréning zasiahol v dvoch oblastiach.
        1.) osobná zodpovednosť za rozhodnutia – dokonca aj rozhodnutie pre nejaký pocit
        2.) vytvorenie tímu z neznámych ľudí, ktorí majú len pár dní, aktivity, cez ktoré potrebujú prejsť a spoločný záujem sa niečo nové naučiť
        Bežná škola života, len nahustená do 2 dní a pozitívnych zážitkov – o sebe a podpore druhým – “Kto dáva, dostáva”

  2. Monika Gaherova

    na temu coach-odbornik: nie je to moja osobna skusenost, ale mozno vas to zbavi rozhorcenia o ktorom pisete :-)

    http://www.zms-consulting-coaching.com/sk/nas-tim/

    monika

  3. Tí ľudia defacto zakladali slovenskú asociáciu koučovania, ktorú nazvali SAKO :) Rovnako ani na tejto stránke nesklamali a použili moj obľúbený feministický/gender popis práce: “Kláre Giertlová – systemická koučka”. Pozor nie “kočka”, ale “koučka”.

    Zrovná týchto ľudí som mal tú česť stretnúť osobne. Sú určite medzi slovenskou špičkou. Len mne osobne zrovna tieto dámy nevyhovovali. Ako koučov ani koučky by som si ich určite nenajal, pretože mi proste ich vystupovenie pripadalo strojené – to je však samozrejme len môj osobný pocit.

  4. Rozhorčenia ma to nezbavilo. Skôr potešilo, že sú firmy, ktoré si uvedomujú dôležitosť Coachingu – teda že je dopyt po takýchto službách. Ďakujem za referenciu.

Pridaj komentár

